Referat årsmøte Grytelva hytteforening 2012

Referat fra årsmøtet i Grytelva hytteforening 2012

Årsmøtet i foreningen ble avholdt torsdag 5.april 2012 kl 1600 på Folkemusikksenteret i Prestfoss. Det møtte 16 medlemmer og totalt 25 fremmøtte, inkludert styret.
Leder Arne Hvinden innledet møtet med å ønske velkommen til Årsmøtet. Leder presenterte styret og valgkomiteen.
Det fremkom ingen innvendinger til møteinnkallingen. Møteinnkallingen ble dermed godkjent av Årsmøtet.
Fra styret møtte leder Arne Hvinden, sekretær Tor Arne Gjerrud , styremedlem Jan Tollefsen og varamedlem Knut Olav Furuseth. Fra valgkomiteen møtte Eva Riber og Odd Aurstad. Avbud meldt fra kasserer Thor Hermansen og nestleder Torgeir Bakkejord.
Årsmøtet valgte leder til dirigent av Årsmøtet og styrets sekretær til referent.
Årsberetningen ble delt ut på Årsmøtet og opplest av sekretæren. Det fremkom ingen innvendinger til årsberetningen som ble enstemmig godkjent.
Foreningens årsregnskap ble fremlagt på Årsmøtet og gjennomgått av dirigenten. Styrets kasserer hadde meldt avbud til Årsmøtet. Regnskapet var gjennomgått og godkjent uten kommentarer fra revisor.
Det fremkom ingen forslag til Årsmøtet.
Leder for turgruppa, Knut Olav Furuseth redegjorde for aktiviteten til gruppa i årsmøteperioden. Det ble fremlagt på Årsmøtet referat fra gruppas møte 12012012. Knut Olav Furuseth redegjorde også for avtalen mellom hytteforeningen og Oddvar Tonby angående løypekjøring i hytteområdet. Styret har dialog og oppfølging av avtalen som gjelder for ett år. Det fremkom diverse kommentarer på Årsmøtet angående kvaliteten på oppkjørte løyper for inneværende vinter. Leder for turgruppa viste til at avtalen er fulgt og at det i perioden har vært varierende snøforhold som har medført at det har vært vanskelig å få til tilfredsstillende forhold. Det ble også ytret ønske om å utvide løypenettet som foreningen betaler for på veien over mot Rollag. Denne veien er stengt for trafikk i vinterhalvåret. Sigdal kommune har utarbeidet et eget løypekart som kan kjøpes. Turgruppa vil gjennomføre en felles dugnad lørdag 12 mai 2012. Turgruppa kommer med mer info om dette på et senere tidspunkt. Styret har tidligere vedtatt å gå til innkjøp av en ny sittegruppe. Denne vil bli kjøpt inn i løpet av våren og bli utplassert ved Øgnevann.
For sesongen 2011 har foreningen betalt kr 10 000 kr for løypekjøring. Denne summen danner grunnlaget for en eventuell fornying av avtalen. Hvis en evaluering av avtalen medfører utvidelse av løypenettet avholdt Årsmøtet en avstemming om en økning av betalingen til 15 000 kr. Styret fikk fullmakt til å gå for en økning med 5 000 kr. Dette er midler som i budsjettet er avsatt til aktiviteter.
Valgkomiteens leder Eva Riber redegjorde for komiteens arbeid. De fremla komiteens forslag til Årsmøtet. Denne ble enstemmig godkjent.
For neste 2 årsperiode ble sekretær gjenvalgt. Leder, nestleder og kasserer var ikke på valg i år. Styremedlem ble gjenvalgt for 1 år. Varamedlem ble gjenvalgt for 1 år. Revisor ble gjenvalgt for 2 år. Ny leder for valgkomiteen ble Øyvind Mørk. Valgkomiteen vil i neste periode bestå av kun ett medlem. Årsmøtet klarte ikke å få valgt inn to medlemmer i komiteen. Det ble bestemt at leder i komiteen skal møte på nest siste styremøte før årsmøtet. Turgruppas leder var ikke på valg.
Styre for neste periode blir bestående av ;
Leder Arne Hvinden (1 år)
Nestleder Torgeir Bakkejord (1år)
Kasserer Thor Hermansen (1år)
Sekretær Tor Arne Gjerrud (2 år)
Styremedlem Jan Tollefsen (1 år)
Varamedlem Knut Olav Furuseth (1 år)
Valgkomiteens leder Øyvind Mørk (2 år)
Revisor Heidi Braastad ble gjenvalgt for 2 år.

Eventuelt:
Styret redegjorde for brev fra grunneier Anne Kristin Strand. Brevets innhold ble gjennomgått på Årsmøtet. Styret har avtalt et eget dialog møte med grunneieren for å avklare brevets innhold nærmere.
Flere på Årsmøtet kommenterte flere faktorer rundt grunneier Strand sin hogst i området rundt Grunntjern. Mange hytteeiere mente at hogsten var meget omfattende og har ført til et stort inngrep i naturen. Sekretæren viste til at han på eget initiativ hadde kontaktet kommunen om inngrepet. Kommunen vil komme tilbake til saken etter en visuell befaring i området.
Medlemmene oppfordres til å benytte hytteforeningens samarbeidspartnere i Sigdal og bli mer aktive på vår egen webside.
Dirigenten avsluttet møtet kl 1800.

Sign
TAG