Utdrag fra avtale for kjøring av skiløyper for hytteforeningen

Her følger utdrag fra avtalen hytteforeningen har mht kjøring av skiløyper:

1 FORMÅL
Grytelva Hytteforening ønsker å sikre at hytteeiere i Grytelvaområdet har et godt tilbud av preparerte skiløyper i nærområdene for medlemmenes hytter. Formålet med avtalen er å sikre at skiløypene blir preparert og oppkjørt til beste for hytte-eiere og andre brukere av området.
Før avtalen kan videreføres neste sesong skal erfaringene for vinteren 2015 evalueres.

2 OMFANG
Sigdal kommune har utarbeidet et løypekart over skiløyper i Sigdal-området. Hytteforeningen har prioritert preparering av følgende løyper av det angitte løypenettet.
• Fra Hytteforeningens parkeringsplass ved Grunntjern (200 meter nord for Grunntjern), forbi Båsumsetra, over Sekstjenna, Gausvatna til Båsumjuvet. Løype kjøres ned til hovedveien ved Båsum når forholdene tillater det. Ellers avsluttes løype ved grense til hyttegrenda.
• Sekstjerna, Svartekjenn, Skjærslia.

4 LØYPESTANDARD
Løypene skal opparbeides i henhold til Sigdal kommunes retningslinjer for løypekjøring. For denne avtalen gjelder oppkjøring med minimum enkeltspor med snøscooter m/enkel sporkall. Kjøring skal kun foregå med sjåfører som har tillatelse fra Sigdal kommune.

5 KJØREHYPPIGHET
Oppkjøring skal foregå etter følgende retningslinjer, når forholdene tillater det:
• Sesongstart etter første snøfall, så snart forholdene er tilstrekkelige for å kunne starte oppkjøring. Løypenettet «pakkes» ved de første snøfall for å opparbeide godt løypegrunnlag.
• Løypene skal være oppkjørt mellom jul og nyttår
• Løypene skal være oppkjørt i helgene i januar, februar, mars, april
• Løypene skal være oppkjørt i vinterferieukene. (Uke 9 og 10 i 2014)
• Løypene skal være oppkjørt i påskeuken, fra fredag før palmesøndag til og med 2. påskedag.

6 RAPPORTERING

Hytteforeningen vil legge ut løpende informasjon til medlemmene om status på preparering og løypeforholdene. Tonby vil bli kontaktet jevnlig av en fra hytteforeningen for å innhente nødvendig informasjon om løypeforholdene.