Styremøte  21. mai 2015

Sted:         Hos Øyvind Mørk , nestleder

Referent: Knut Olav Furuseth

 

Tilstede:

Knut Olav Furuseth, Leder

Øyvind Mørk nestleder

Arild Neste, kasserer

Astrid Løken Nordgård, sekretær

Ingolf Lundberg, styremedlem

Guri Hafsten Aalerud, varamedlem

Forfall:

Arild Neste, kasserer

1. Konstituering nye styret. Organisering

De nye styremedlemmene Guri og Ingolf ble ønsket velkommen. Kontaktinformasjon hentes fra medlemsregisteret. Alle sjekker at det som står i registeret er korrekt.

Alle styremedlemmene må ha tilgang til Dropbox, der alle styredokumenter skal arkiveres. Arild assisterer med dette.

Styret har nå medlemmer fra hytteområdene Flagskogen, Nyseterfeltet og Grunntjern.

2. Oppsummering fra årsmøtet.

Årsmøtet ble godt gjennomført og med gode innspill og tilbakemeldinger fra medlemmene, som styrer tar med seg videre i neste periode. Punktene med innspill fra medlemmene ble gjennomgått.

Kostnadene for gjennomføring av årsmøtet vil bli vurdert til neste årsmøte. Det vurderes om vi skal avholde møtet et annet sted.

3. Kartlegging av potensielle medlemmer til foreningen

Det er i dag 140 hytter i vårt område, hvorav vi mangler kontaktinformasjon på 58. Styret ønsker å gjøre et fremstøt for å få flere medlemmer. Adresser til eiere må hentes via Kartverkets eiendomsregister.

Vedtak:

Arild: Lager liste med gårds/bruksnr. på de ukjente eiendommene og sender Ingolf.

Ingolf: Fremskaffer kontaktinformasjon via Kartverkets eiendomsregister for alle eiendommene.

4. Regulering av vannstand og fiskeforvaltning av Grytelva-vassdraget

På årsmøtet og på Facebook er det kommet bekymring fra medlemmene på hvordan Grytelva-vassdraget blir regulert og hvordan dette påvirker fiskeynglingen i elv/vann..

Vedtak:

Styret vil følge dette opp.

Knut Olav: Kontakter Roy Andersen (hyttemedlem, deltaker på årsmøtet) om forhold rundt fiskemulighetene. Kontakt opprettes med fiskeforeningen om saken.

Arild: Fremskaffer gjeldende konsesjonbestemmelser for Horga Kraftverk, for å avklare om de driver innenfor gjeldende konsesjon.

5. Skilting av turløyper

Skiltene som ble satt opp for et par år side er i ferd med å forfalle. Det trengs en fornyelse av dette.

Vedtak:

Styret vil jobbe med å forbedre skiltingen av turmulighetene i området.

Astrid: Ansvarlig. Kartlegger status på dagens skilt. Kontakter Trillemarka Forvaltingsstyre for om mulig å kunne benytte samme skiltstandard som for Trillemarka.

6. Standarden på veien

Det har vært reist kritikk av hvordan veistandarden holdes. Mye huller i veien er registrert rundt påsketider.

Vedtak:

Hytte-eierne er helt avhengig av veien inn til området. Styret ønsker derfor å ha en positiv dialog med veistyret om hvordan veien best kan vedlikeholdes. Vi må akseptere at det i vårløsningen er spesielle naturgitte utfordringer som må håndteres. Kan noen tiltak gjøres i denne perioden? Nedsatt fart, bedre varselskilting utsatte steder, forsterket vedlikehold? Husk: For 20 år siden var veien noen ganger faktisk stengt i perioder etter påske.

Øyvind: Kontakter veistyret med tanke på å få i stand en positiv dialog om hvordan dette kan løses på beste måte for begge parter.

7. Opplevelseskart

Styret diskuterte muligheten for å utvikle opplevelseskart for området. Saken diskuteres videre i neste møte, når Arild er tilbake.

8. Årets dugnad

Et aktuelt objekt for årets dugnad er utbedring av den private veien på vestsiden av Grunntjern. Veien brukes mye til turformål, og på et punkt er veien rast ut og fremkommeligheten vanskelig.

Vedtak:

  • Øyvind og Astrid befarer stedet med tanke på planlegging av hva som må gjøres. Må være klart til neste styremøtet, dersom dugnaden skal gjøres i høst.

9. Løypekjøring

Dagens løypekjøring evalueres. Gjennomgang på neste styremøte.

Arbeidene med å utvikle skiløypene i nedre områder/rundt Øgnevatn videreføres. Styret anser dette som et prøveprosjekt for å teste interessen for løyper i området.

Vedtak:

Øyvind: Kontakter grunneier på Svenskerudåsen vedrørende endelig forslag til løypetrace over hans eiendom. Sender brev til kommunene for godkjenning.

Knut Olav: Kontakter mulige kandidater for oppkjøring av løypene, og innhenter pris.

10. Arrangementer/turer

Siden turgruppa er litt sovende for tiden ble dette diskutert i styret. Styret er positive til slike tiltak for medlemmene, og kunne tenke seg å fortsette med sopptur, kanskje en botanisk tur og utvikle andre opplevelsesturer.

Vedtak:

Arild: utfordres til å vurdere hva turgruppa kan tenke seg

Astrid: snakker med Dag om biologitur.

Sopptur gjennomføres som tidligere år.

11. Dato for styremøter

Følgende plan for videre styremøter ble fastlagt:

  1. september 2015 kl. 19.00
  2. november 2015 kl. 19.00
  3. januar 2016 kl.19.00
  4. februar 2016 kl. 19.00

Alle møtene avholdes hjemme hos Øyvind Mørk

 

Oslo, 24.05.2015

Knut Olav Furuseth

Comments are closed.