Referat årsmøte 2013

¬¬¬

Årsberetning fra styret i Grytelva hytteforening
for perioden april 2012 til mars 2013,
fremlagt på årsmøtet 28 mars 2013

Det er avviklet styremøter siden forrige årsmøte. Møtene ble avholdt 120213, 180812 og 260512

Styret har i perioden 2012 / 2013 bestått av følgende representanter:

Leder Arne Hvinden
Nestleder Torgeir Bakkejord
Kasserer Thor Hermansen
Sekretær Tor Arne Gjerrud
Styremedlem Jan Tollefsen
Varamedlem Knut Olav Furuseth

Valgkomite:
Øyvind Mørch

Turgruppa:
Leder Knut Olav Furuseth
Torgeir Bakkejord
Dagny Kinge
Astrid Norgård
Tore Skedsmo
Marit Sætheren

Grytelva Hytteforening har organisasjonsnummer 991 309 896.

Foreningen har 69 betalende medlemmer pr 311212. Det er 2 mer enn fjoråret og en mindre enn budsjettert.

Styret har arbeidet aktivt i perioden og har gjennomført sine styremøter i h t innkallinger. Referater fra møtene er dokumentert og blir fortløpende lagt ut på foreningens web sider. Styrets medlemmer får tilsendt referater pr mail.

Foreningen har god økonomi. Forslag til budsjett for 2013 vedlegges beretningen. Regnskap for 2012 legges ved beretningen og er godkjent av styre på styremøte og gjennomgått av valgt revisor uten anmerkninger.

Det ble inngått en gjensidig avtale mellom Grytelva hytteforening og Oddvar Tonby , 4 februar 2012. Avtalen skal sikre oppgjøring av skiløyper. Revidert avtale legges frem på årsmøtet 2013. Foreningen har utbetalt kr 10000 til Odvar Tonby som kompensasjon for oppkjøring av løyper i perioden. Ny signert avtale inngått med Tonby 190313.

Foreningen har i perioden gjennomført en sopptur for medlemmer 8. september 2012. En flott dag hvor 6 personer møtte frem samt vår faste soppekspert. Dessverre var oppmøtet noe lavt men de fremmøte hadde en hyggelig dag sammen i skauen.

240612 møtte et stort antall medlemmer opp på informasjonsmøte med grunneier Strand. Grunneieren ville informere om deres syn på utnyttelse av arealer i forhold til festeavtaler. Foreningen tok initiativ til samlingen med bakgrunn i grunneierens brev angående oppmåling av utnyttet areal og eventuell endring av festekontrakter. De fremmøtte kunne sammen med grunneieren gjennomføre befaring på sin hytte . Flere hytteeiere har i perioden endret sin avtale med grunneieren i ettertid . Foreningens sekretær har hatt samtaler og korrespondanse med medlemmer om deres endringer av festekontrakter og anbefalt alle om å ikke gjennomføre endringer av tinglyste festeavtaler. Den enkelte hytteeier har på eget grunnlag gjort sine vurderinger og foreningen er således uten ansvar for endringer.

Turgruppa har sendt brev til Sigdal kommune og Rollag kommune angående oppmerking, vedlikehold og eventuell endringer av eksisterende turstier og løypetraseer for ski løyper. Dette initiativet er tatt for å få en mer helhetlig oppmerking og sammenfattende løypekjøring i nærområdet samt å få til en sammenhengende løypetrase i begge kommuner.

Foreningen inviterte til en fellessamling på Halvorseth , 260512 . Det møtte 12 medlemmer på sammenkomsten. Oppslutningen var ikke som forventet og styre har vurdert det slik at slike sammenkomster ikke lenger vil bli prioritert som styrearbeid i fremtiden.

Foreningens fremste målsetting er å fremme friluftsliv og aktivitet for våre medlemmer. Turgruppa er derfor en svært viktig del av foreningens «ryggrad». De har merket opp traseer og vært aktive på flere områder. Det er satt ut en ny sittegruppe ved Øgnevann som står plassert fint til ved demningen. Her kan turgåere sette seg ned og nye utsikten utover vannet .

Styret takker de som trer ut av styret for flott innsats og ønsker de som fortsetter samt nye i styre velkommen.

Sign

Årsberetning Grytelva hytteforening 2013